mandag den 19. december 2011

Noget om Århus

Så overlevede jeg også 3 dage i Århus julekaos. Har gået ture, spist brunch på Ziggy, fodret dådyr, fået kagebuffet på Flakket. Og ligget i benlås resten af tiden.

Glemmer alt andet, når han er i nærheden. Fx at julen altid irriterer mig. At jeg hader at køre i tog. At jeg føler mig panisk klaustrofobisk når jeg kanter mig igennem gadesælgere, last-minut-julegaveshoppere og indianere med panfløjter og beskidte jakker. Utroligt hvordan fantastisk mand pepper middelsvær tilværelse op.

Nå. Men er også splittet. Min uddannelse kører egentlig fint som sådan - bortset fra at den ikke længere  interesserer mig rent fagligt. Hvilket ærlig talt får motivationen til at hænge i et kussehår. Jeg er træt af at bo i provinsen og have én veninde og ellers bare en masse .. ingenting.
Alternativet er at droppe hele lortet og prøve igen. På noget andet. Et andet sted. Idéen bliver dog allerede kvalt ved fødslen, da jeg ikke gider at skrotte den tredje uddannelse fordi 'jeg keder mig'. Igen. Hvor skulle jeg i øvrigt også flytte hen? Århus? Igen? Og hvad jeg skulle jeg lave? Faglige kompetencer grænser sig til rengøringskone eller noget andet farveløst. Kan mit hullede selvværd kapere at fantastisk mand kommer hjem fra sit lederjob og oser af autoritet og succes - mens jeg har skuret lokummer hele dagen?

Okay. Så jeg bliver hængende. 1½ år endnu. Det kan jeg sgu godt. Det er jo også skidesjovt at pendle frem og tilbage og opleve Århus banegård on a regular basis. I dag fik jeg fx en nikotingul finger i øjet da jeg passerede en gestikulerende vagabond midt i en samtale med nogle andre. Senere ventede jeg en time i Herning, ved siden af bakteriespreder der konstant hostede i min retning. Skidesjovt.

5 kommentarer:

  1. Hold ud og gør det færdigt, please!
    Hvis ikke du vil ende som den bitre dame, der nærmest går og bliver sådan lidt ærgerlig over skønne mands skønne bedrifter på arbejdsmarkedet.
    Jo, jeg taler faktisk en smule af erfaring, lige på det punkt..

    SvarSlet
  2. Jeg hæfter mig især ved den nikotingule finger. Jeg kørte engang i bus, hvor en stor kvinde fra Indien holdt om stangen foran mig (lyder det helt forkert?). Nå, men jeg havde tømmermænd, og rejste mig panisk for at komme ud af den overfyldte bus da vi nåede målet. Samtidig rykkede hun hånden, så hendes indisk-hennagule og beskidte negl ramte mit tandkød, og gav mig en flænge. Jeg har aldrig i mit liv prøvet noget så vammelt.

    SvarSlet
  3. Åh, det er skriverier som disse, der får mig til at mindes, hvorfor jeg hellere cykler de 12 km til arbejde frem for at tage bussen! Nikotingul finger i øjet! Indisk-hennagul beskidt negl i tandkød! Rytteriet har ret: Det offentlige - det er sgu så ulækkert!

    I øvrigt - er det helt umuligt at fortsætte uddannelse i Århus??

    SvarSlet
  4. Fru Z: Jeg holder krampagtigt fast i resterende kampgejst.

    DRR: HAHAHA!

    Anonym: Det kunne jeg godt gøre. Og jeg er ærlig talt fristet.
    -For jeg er helt solgt.

    SvarSlet
  5. Det lyder da som den perfekte løsning! Uddannelse gøres færdig OG lækker mand til at holde motivationen oppe! DO IT! Og Århus er altså en dejlig by (trods det elendige slogan)! :-)

    SvarSlet