tirsdag den 6. december 2011

Juledeprimeret

Har noget vintertræthed liggende henover livet. Det liv hvor jeg burde træne regelmæssigt, spise sundt og varieret og have en nogenlunde aktiv hverdag. En hverdag hvor jeg laver mine lektier ordentligt og ikke bare copypaster og omformulerer det halvhjertet - hvis overhovedet.

Men vejret gør det fandme heller ikke nemmere! Selvom jeg klemmer 4 bluser ind under H&M jakken og vikler hovedet ind i 3 meter halstørklæde, ligner jeg stadig en smadret kaj-kage når jeg kommer frem. Orker højest at skylle en kop af og se noget fjernsyn. Udtænke aftensmadsmuligheder som aldrig bliver til noget. Fordi det er for koldt og gråt til at bevæge sig udenfor. Træningstaske har været pakket i en uge. En UGE. Står der og stirrer nedladende på mig hver gang jeg tænder en cigaret mere.
Kan ikke passe at andre overskudsbager og afleverer opgaver, mens jeg ligger i min seng og ikke har vasket hår i noget der ligner 3 dage.

Må være noget juledepression. Er også mere træt af provinsen end jeg plejer at være. Var det ikke fordi jeg lige havde gaflet prinsen på den hvide hest, så havde jeg nok druknet min semidepression i vin og bumset mig igennem december. Men føler faktisk ikke jeg kan tillade mig at drukne nu, hvor mit kærlighedsliv endelig er værd at skrive hjem om.

Fuck. Er sgu nok nødt til at hanke op i den skide taske og tage derud. Motion skulle hjælpe. Siger de kloge.

5 kommentarer:

  1. Tænk på at din lagen gymnastik med den dejlige mand også er en form for fitness. Meget vigtigt at huske sig selv på!

    SvarSlet
  2. Det hjælper det der motion, men det er jo ligemeget, når det nærmest er umuligt at trække sig derhen. I går havde jeg skiftet tøj og det hele, men endte med at sidde på gulvet ved siden af min sportstaske, i frakke og earmuffs indtil jeg gav op og landede på sofaen.

    Og humøret blev bare endnu dårligere af nederlaget - så jeg hepper lige på sportstasken.

    SvarSlet
  3. DLSB: In that case er jeg i fin form ;)

    Blå solskin: Haha, den har jeg bare lavet SÅ mange gange. Og jeg kom da ikke en skid afsted. Suk.

    SvarSlet
  4. Tror ikke du er den eneste der er ramt af træthed.. Har haft fri fra studiet tre dage nu, og burde virkelig, som i VIRKELIG, terpe anatomi, men jeg giiiiiider ikke -kan jo forhelvede ikke huske alle muskler, knoglefremskring, ligamenter ledbåde osv alligevel!!

    Burde også støvsuge og lave fin fin lagkage til i morgen, hele den pukkelryggede kommer til fin middag, men jeg bliver ved med at udskyde og tænke: "Mon ikke lagkagen bliver meget pænere hvis jeg laver den lørdag formiddag med jordens største tømmermænd efter en julefrokost?"..

    Burde også gå i bad, kan på ingen måde gå udenfor en dør iført kærestens morgenkåbe i XL (når jeg selv bruger XS!), gigantisk fedtet hår med gode gamle hårspraysrester, og mascara på kinderne -faktisk så gammel mascara, at mine øjne idag er hævede af irritation over gammel make-up..

    Pff, jeg tager sgu liiiiige en halv time mere på sofaen, og en smøg, og en kop kaffe, og marcipan, og.....

    SvarSlet
  5. Du har bare at være i fantastisk modella form! Han lyder i hvert fald sådan. Og stop så med den dårlige samvittighed. Han kan lide dig kan han. Nyd det. Vi andre må nøjes med sporadiske sms'er ik? Og rødvinsbrandert. Hvilket egentlig er ok. Med andre ord. Nyd ham.

    SvarSlet