lørdag den 19. november 2011

When one window opens..

Det har ikke været helt omkostningsfrit at få fantastisk mand foræret. Det har betydet at jeg har måtte vinke farvel til nogle af mine mandlige bekendte. Også rart at få muget ud i hookies og andet skravl en singlepige har indkodet på mobilen.

Først var der landmand som efter et par kiksede dates blev til en ven. Eller, det troede jeg. Vi hang ud, han hjalp mig med eksamen og ind i mellem bundede vi bajere i byen. Ret casual. Indtil jeg fortalte ham at jeg var blevet forelsket - hvorefter han kvitterede med en gud, hvor har jeg været naiv. Held og lykke med HAM sms. Nå. Jamen så fuck fuck da.

Så var der pædagogstuderende jeg havde mødt til fredagsbar. Rent platonisk venskab. Selv ikke i en ti-hestes brandert ville jeg kunne snave ham, og havde egentlig også indtrykket af at han havde det på samme måde. Men så .. blev sms'erne flere og flere og hans hentydninger blev mere og mere lumre. Dog undrer det mig at han først tog den drejning, efter vi begge havde fået kærester, og ikke dengang vi var single og desperate(?)

Sidst, men ikke mindst, genboen. Vores affære slutter i sensommeren og vi bevarede et godt venskab med jævnlige besøg hos hinanden og snak om vores nye flirts og flings. Så kom fantastisk mand ind i billedet og siden har mobilen været meget stille. Som i helt stille.
Når vi støder på hinanden på skolen eller her på grunden, kvitterer han mit glade hej med et høfligt nik. Og skynder sig videre. And mind you, han har selv en kæreste.

WTF? Er vi virkelig ude i helt gammeldags fordom om at drenge og piger ikke kan være venner? Og endnu mere deprimerende tanke: Er de kun blevet hængende, i håbet om at det en dag ville blive til mere?
Hvorfor var det ikke nok at have mig som en ven? Jeg er herrebesværlig som kæreste. De havde sgu da trukket det lange strå ved at få mig som buddy. Jeg kan både moonwalke, slå brandskider og dunke dem på ryggen når de er kede af det og ingen af deres machovenner må se det.

Er faktisk lidt fornærmet.

Heldigvis har jeg scoret verdens mest vidunderlige mand som opvejer alt fucking andet.

4 kommentarer:

  1. Det er skidebesværligt at finde gode mandevenner, men når det sker, er det det hele værd! Jeg er f.eks. storesøster til en flok på fem fyre hjemme i odense, kusine til et helt fodboldhold og lillesøster til min brors tre bedste kammerater - og det kan ikke købes for penge, hvor fedt det er. Vi finder dig nogle nye! (Ellers har jeg jo masser at dele af...)

    SvarSlet
  2. Okay, en anden har overtaget dit gamle blognavn. Alligevel en overraskelse at finde i blogrullen. Tjek det selv ud, du ved hvad den hedder. /Rikke.

    SvarSlet
  3. Trix: Dét er en aftale!

    Anonym: Også en overraskelse for mig. Uopdaterede læsere må tænke at mit liv har taget noget af en drejning. Ahem..

    SvarSlet
  4. Hehe, jeps, og blogindehaveren må ha' undret sig over de mange hits der kom og gik =)
    Rikke.

    SvarSlet