tirsdag den 29. november 2011

Det er vel okay

Har lyst til at rive tungen ud på studiekammerat med sprayet pandehår og discountsmykker. Og det burde jeg ikke. Fordi det er okay at være anderledes end mig. Og sige terapøjt. Køre gal' i bil. Og gå i by'.
Det. Er. Okay. 

Det er som sådan også okay at forbipassagerende belærer mig om at det er no-smoking zone. Der hvor jeg står. For jeg må jo ikke ryge lige dér. Men som altid synes jeg det er pudsigt når voksne mennesker opdrager på andre voksne mennesker. Altså, at de synes det er nødvendigt. Jeg står jo udenfor. Under åben himmel. Alene. Ikke indenfor, ved siden af en række barnevogne, med en osende bong og 15 tændte Prince. 

Men det er fandme ikke i orden at fortære 2 fiskefileter, en skål ris ala mande, en pose Bridge blanding, en halv pose pomfritter, en kvart tube remoulade og 2 bananer i løbet af en aften og stadig være sulten. Siger det bare. Er ude på et skråplan. Må tape mund sammen og fremover løbe 10 km dagligt. Ny kæreste er lykkeligt uvidende om alle mine ubalancer - og sådan må det gerne fortsætte. 

Nå. Lever af urtete resten af dagen. Og vender det døve øre til, næsten gang discountsmykke snakker om en kolonihavehus. Jesus christ, altså.

4 kommentarer:

  1. Jeg sætter pris på, at der er nogen som orker fortælle mig hvad der er OK, idet jeg som udgangspunkt ikke er interesseret i at støde/fornærme nogen, eller fremstå som en ignorant der giver fanden i regler.

    Men de bør gøre det på en mindelig måde. Det er jo ikke bevidst jeg overtræder reglen.

    SvarSlet
  2. I det her tilfælde var det helt bevidst at jeg overtrådte reglerne. Det regnede og jeg stod under et halvtag - 3 meter væk fra den markerede cirkel ude midt i pisvejret.
    Hvis det var en autoritet der rettede mig, fint nok. Men en elev der bare skal forbi og lige i forbifarten pådutte mig at skride ud i regnen, kan jeg ikke arbejde med. Det er ikke hendes job.

    Men yeah, get your point :)

    SvarSlet
  3. Som medrygende storryger må jeg tilslutte mig dine skriblerier omkring røgeriet i den forbudte zone. Jeg forstår slet ikke konceptet med "røgfri zoner" i udendørsarealer.
    Eller i det her tilfælde er der vel i realiteten tale om "Røgzoner markeret med en cirkel" hvor man som ryger kan få lov at stå til offentligt skue i al slags vind og vejr...
    Forunderlig forundring herfra.

    SvarSlet
  4. Er sikker på han elsker dine ubalancer :)

    SvarSlet